Δυο σημαντικά τμήματα του οδικού άξονα Ε65 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία
25/4/2024
Δυο σημαντικά τμήματα του οδικού άξονα Ε65 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία, ολοκληρώνοντας τον οδικό άξονα Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα –
Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 136 χλμ.
Το νότιο τμήμα, συνολικού μήκους 32 χλμ., ξεκινάει από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον Νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Η χρηματοδότησή του έγινε από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, με συνολικό τίμημα περίπου 305 εκατ. ευρώ.
Το βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 71 χλμ., συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό, διασχίζοντας τους Νομούς Τρικάλων και Γρεβενών. Η χρηματοδότησή του γίνεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με συνολική δαπάνη περίπου 452 εκατ. ευρώ.
Σήμερα παραδόθηκαν προς χρήση τα πρώτα 25 χλμ. αυτού, από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα. Υπολείπονται τα τελευταία 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό για την ολοκλήρωση του Ε65. Ο Ε65 με την ολοκλήρωσή του θα αποτελέσει
τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.
Ο Ε65 θα συνδέσει την Ανατολή με τη Δύση. Μέσω του Ε65 ενώνονται τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, θα προσφέρει άνετη πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου, σε χρόνους που είναι εξαιρετικά πιο σύντομοι από ότι τώρα.
«Γνωρίζω πολύ καλά πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος, ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία, καθώς αποτελούσε ένα όνειρο δεκαετιών» τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά την τελετή παράδοσης του έργου, κάνοντας λόγο για «έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας». Αναδεικνύοντας τη σημασία του έργου ο πρωθυπουργός τόνισε πως πλέον μειώνεται σε 2,5 ώρες η διάρκεια του ταξιδιού «για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα» και σε «3 ώρες για να πάει στα Τρίκαλα» ενώ ο δρόμος προσφέρει «προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο κομμάτι της πατρίδας μας, τη δυτική Θεσσαλία».
«Tο 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί», δήλωσε ο
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι «ο Αυτοκινητόδρομος
Κεντρικής Ελλάδας δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της
Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Αναφερόμενος στα οφέλη του έργου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι:
- Επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις. Η
διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα –
Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά. Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα
επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της
Ανατολικής Ηπείρου.
- Ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.
- Προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο τουρισμός και η εμπορευματική
διακίνηση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας και
στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
- Διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος
αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων
αξόνων αυτής, με το εξωτερικό.
Φωτογραφίες
Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης:
25/4/2024